Здрави код куће - физичка активност

vezbanje kod kuceТоком пандемије COVID -19 многи од нас ће остати код куће и седети дуже него обично, док ће многима од нас изазов бити практиковање вежби које иначе не радимо.

Али, зато је у време попут овог, веома важно да особе свих узраста, са различитим способностима буду што активније!

Кампања Светске здрaвствене организације Буди активан (Be Active) има за циљ да помогне да учините управо то - и да се истовремено забавите!

Запамтите - чак и мале паузе између седења, од 3-4 минута уз лагану физичку активност, као што је ходање или истезање, релаксираће вашу мускулатуру и побољшати циркулацију крви и снагу мишића.

Редовна физичка активност је корисна за ваше тело и ум. Може да смањи висок крвни притисак, да помогне у регулацији телесне тежине и да смањи ризик од болести срца и крвних судова, шлога, дијабетеса типа 2, неких карцинома, тј. свих услова који могу повећати остељивост на вирус COVID-19.

Такође, побољшава чврстину костију, побољшава снагу и флексибилност мишића, одржавање равнотеже и општу кондицију. За старије особе, све наведено је значајно за спречавање падова и повреда.

Редовна физичка активност може нам помоћи да стекнемо свакодневну рутину и да будемо у контакту са породицом и пријатељима. Такође је добра за наше ментално здравље јер смањује ризик од депресије, когнитивног пропадања и одлаже почетак деменције - побољшава наше расположење у целини!

Колико се физичке активности препоручује вашој узрасној групи?

Препоручени обим физичке активности Светске здравствене организације је:

Деца млађа од 1 године

  • Сва одојчад би требало да буду физички активна неколико пута дневно.
  • За оне који се још не крећу - најмање 30 минута дневно у положају на трбуху, као игра на поду, током дана, када су будни.

Деца млађа од 5 година

  • Сва мала деца треба да проводе најмање 180 минута (3 сата) дневно у разним врстама физичких активности било којег интензитета.
  • Деца од 3-4 године требало би да проводе најмање 60 минута времена у умереним до интензивнијим физичким активностима.

Деца и адолесценти у доби од 5- 17 година

  • Сва деца и адолесценти би требало да најмање 60 минута дневно имају умерене до интензивне физичке активности, које укључују активности за јачање мишића и костију, најмање 3 дана у недељи.
  • Више од 60 минута физичке активности дневно пружиће додатни здравствени бенефит!

Одрасли - старији од 18 година

  • Све одрасле особе треба да практикују најмање 150 минута (2 сата и 30 минута) физичке активности умереног интензитета, или најмање 75 минута физичке активности већег интензитета током једне недеље.
  • За додатни здравствени бенефит, одрасли могу повећати физичку активност на 300 минута недељно (5 сати).
  • За развој и очување здравља мишићно-коштаног система, активности јачања мишића које укључују велике мишићне групе би требало упражњавати 2 или више дана у недељи.
  • Поред тога, старије особе са слабом покретљивошћу треба да имају 3 или више дана у недељи оне физичке активности које побољшавају равнотежу и спречавају падове.
vezbanje kod kuce vezbanje kod kuce
vezbanje kod kuce vezbanje kod kuce
vezbanje kod kuce vezbanje kod kuce
vezbanje kod kuce

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker

Контакт

Градски завод за јавно здравље Београд,

Булевар деспота Стефана 54а,

11108 Београд, Србија

Телефон: 2078-600; 3237-351