Zdravi kod kuće - fizička aktivnost

vezbanje kod kuceTokom pandemije COVID -19 mnogi od nas će ostati kod kuće i sedeti duže nego obično, dok će mnogima od nas izazov biti praktikovanje vežbi koje inače ne radimo.

Ali, zato je u vreme poput ovog, veoma važno da osobe svih uzrasta, sa različitim sposobnostima budu što aktivnije!

Kampanja Svetske zdravstvene organizacije Budi aktivan (Be Active) ima za cilj da pomogne da učinite upravo to - i da se istovremeno zabavite!

Zapamtite - čak i male pauze između sedenja, od 3-4 minuta uz laganu fizičku aktivnost, kao što je hodanje ili istezanje, relaksiraće vašu muskulaturu i poboljšati cirkulaciju krvi i snagu mišića.

Redovna fizička aktivnost je korisna za vaše telo i um. Može da smanji visok krvni pritisak, da pomogne u regulaciji telesne težine i da smanji rizik od bolesti srca i krvnih sudova, šloga, dijabetesa tipa 2, nekih karcinoma, tj. svih uslova koji mogu povećati osteljivost na virus COVID-19.

Takođe, poboljšava čvrstinu kostiju, poboljšava snagu i fleksibilnost mišića, održavanje ravnoteže i opštu kondiciju. Za starije osobe, sve navedeno je značajno za sprečavanje padova i povreda.

Redovna fizička aktivnost može nam pomoći da steknemo svakodnevnu rutinu i da budemo u kontaktu sa porodicom i prijateljima. Takođe je dobra za naše mentalno zdravlje jer smanjuje rizik od depresije, kognitivnog propadanja i odlaže početak demencije - poboljšava naše raspoloženje u celini!

Koliko se fizičke aktivnosti preporučuje vašoj uzrasnoj grupi?

Preporučeni obim fizičke aktivnosti Svetske zdravstvene organizacije je:

Deca mlađa od 1 godine

  • Sva odojčad bi trebalo da budu fizički aktivna nekoliko puta dnevno.
  • Za one koji se još ne kreću - najmanje 30 minuta dnevno u položaju na trbuhu, kao igra na podu, tokom dana, kada su budni.

Deca mlađa od 5 godina

  • Sva mala deca treba da provode najmanje 180 minuta (3 sata) dnevno u raznim vrstama fizičkih aktivnosti bilo kojeg intenziteta.
  • Deca od 3-4 godine trebalo bi da provode najmanje 60 minuta vremena u umerenim do intenzivnijim fizičkim aktivnostima.

Deca i adolescenti u dobi od 5- 17 godina

  • Sva deca i adolescenti bi trebalo da najmanje 60 minuta dnevno imaju umerene do intenzivne fizičke aktivnosti, koje uključuju aktivnosti za jačanje mišića i kostiju, najmanje 3 dana u nedelji.
  • Više od 60 minuta fizičke aktivnosti dnevno pružiće dodatni zdravstveni benefit!

Odrasli - stariji od 18 godina

  • Sve odrasle osobe treba da praktikuju najmanje 150 minuta (2 sata i 30 minuta) fizičke aktivnosti umerenog intenziteta, ili najmanje 75 minuta fizičke aktivnosti većeg intenziteta tokom jedne nedelje.
  • Za dodatni zdravstveni benefit, odrasli mogu povećati fizičku aktivnost na 300 minuta nedeljno (5 sati).
  • Za razvoj i očuvanje zdravlja mišićno-koštanog sistema, aktivnosti jačanja mišića koje uključuju velike mišićne grupe bi trebalo upražnjavati 2 ili više dana u nedelji.
  • Pored toga, starije osobe sa slabom pokretljivošću treba da imaju 3 ili više dana u nedelji one fizičke aktivnosti koje poboljšavaju ravnotežu i sprečavaju padove.
vezbanje kod kuce vezbanje kod kuce
vezbanje kod kuce vezbanje kod kuce
vezbanje kod kuce vezbanje kod kuce
vezbanje kod kuce

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker

Kontakt

Gradski zavod za javno zdravlje Beograd,

Bulevar despota Stefana 54a,

11108 Beograd, Srbija

Telefon: 2078-600; 3237-351