Како се заштитити од штетног деловања сунчевих зрака?

СунчањеИзлагање сунчевим зрацима некада може бити угодно, али у великом трајању - може бити и опасно!

Претерано излагање ултраљубичастом (УВ) зрачењу сунца може довести до болних опекотина, али и до озбиљних здравствених проблема, укључујући рак коже, прерано старење коже, катаракту и друга оштећења ока а може довести и до смањивања нормалне имунолошке реакције. Деца су посебно у опасности уколико се превише излажу сунчевом зрачењу.

Навешћемо једноставне кораке које можемо применити како би себе и своју децу заштитили од негативних последица претераног излагања УВ зрачењу.

 Немојте изгорети! Опекотине од сунца знатно повећавају ризик од појаве рака коже.

  • Избегавајте прекомерно сунчање и соларијум! УВ зрачење сунца и соларијума повећава ризик од појаве рака коже и појаве бора.
  • Обилно нанети заштитну крему за сунчање!

Нанети крему на сва места на кожи која ће бити изложена сунцу најмање 20 минута пре изласка напоље. Креме за сунчање треба да имају СПФ (Sun protection factor*) од најмање 15 и да пружају заштиту од обе врсте зрака - УВА и УВБ. Крема се наноси свака два сата, као и за време облачних дана, после пливања и знојења.

  • Носите одећу која вас штити од сунца! Носите одећу дугих рукава, панталоне, шешир и наочаре за сунце, када је то могуће.
  • Будите у хладу! Тражите хладовину када год је то могуће и запамтите да су УВ зраци најјачи између 10 и 16 часова.
  • Будите посебно обазриви у близини воде, снега и песка! Вода, снег и песак одбијају штетне зраке сунца, што може да повећа шансе за опекотине.
  • Проверите УВ индекс! УВ индекс је важна информација које ће вам помоћи да планирате своје активности на отвореном и начине спречавањапоследица преекспонираности сунчевом зрачењу. УВ индекс се свакодневно саопштава од стране Националне метеоролошке службе.
  • Узимајте витамин Д! Користите витамин Д кроз исхрану која укључује витаминске суплементе и храну богату витамином Д. Тада се не морате излагати сунцу.

Рано откривање рака коже може спасити живот. Нови или измењен младеж требада се провери код дерматолога.

*СПФ је мера која означава колико дуго можете остати на сунцу без опасности од опекотина у односу на околности без заштите.
На пример, ако ћете без заштите добити опекотине у року од 10 минута, СПФ 30 ће вам теоретски омогућити да 300 минута останете на сунцу без опекотина.

СунчањеПосебне препоруке за децу

Недавна медицинска истраживања показују да је важно да заштитите децу и младе од УВ зрачења. За бебе до 6 месеци, Америчка академија педијатара препоручује:

  1. избегавање излагања сунцу и
  2. облачење деце у лаке дуге панталоне, кошуље дугих рукава, и капе са ободом.

Намазати крему (СПФ 15+) на мале површине коже као што су лице и задња страна руку, ако заштитне одећа и хлад нису доступни.

Опрез

Уколико користите неке лекове као што су нестероидни антиреуматици, неки антибиотици, диуретици, статини, антимикотици или пак ретиноиди потребан је опрез код излагања сунцу. Прочитајте упутство о леку или се обратите свом лекару за информације о лековима које узимате, како бисте избегли нежељене фототоксичне и фотоалергијске реакције. Противупални лекови, или аналгетици, као што је ибупрофен такође могу изазвати фотосензитивност.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker

Контакт

Градски завод за јавно здравље Београд,

Булевар деспота Стефана 54а,

11108 Београд, Србија

Телефон: 2078-600; 3237-351