Опекотине од сунца - како се заштитити?

suncanjeЛето је увелико стигло у наше крајеве и донело је много сунчаних дана који маме и младе и старе да изађу из својих домова и што више времена проведу на свежем ваздуху, са породицом и пријатељима. Међутим, морамо бити свесни и опасности које са собом носе ужарени сунчеви зраци, као неизоставни пратиоци лета.

У летњим месецима, црвенило и опекотине од сунца су свакодневна појава и нежељене су последице директног излагањa сунчевим зрацима. Осим тренутног бола који изазивају, оне могу довести и до дугорочних последица као што су пеге од сунца, набораност и  преверемено старење коже, опекотине рожњаче, а најтежа последица дуготрајног и прекомерног излагања сунцу јесте рак коже.

Незаштићена кожа изложена јаком сунцу може изгорети у року од 15 минута!


ИМАЈТЕ НА УМУ ДА:

...је дечија кожа тања, а заштитни механизам је слабији од коже одраслих особа, тако да деца много брже поцрвене.

Оштећења на кожи изазвана штетним сунчевим зрацима могу постати у потпуности видљива тек након дванаест часова од излагања-кожа која је у току дана “мало поруменела” већ наредног јутра може изгледати “потпуно опечено”.

Како
да се заштитите?

Придржавањем веома једноставних савета можете избећи ова непријатна,често и озбиљна стања, и учинити боравак на сунцу пријатним!

Ограничите време проведено на сунцу!
  • Посебно избегавајте излагање сунцу у време када је сунчево зрачење најјаче (период од 11-16 часова).
  • За децу, посебно ону млађег узраста, боравак на сунцу треба избегавати у периоду од 10 до 17 часова.
ИМАЈТЕ У ВИДУ ДА:

Боравак у хладовини не пружа потпуну заштиту од сунчевих зрака.
Боравак на песку или поред воде може допринети  настанку опекотина, због рефлектовања сунчевих зрака..

Заштитите се одећом!
  • Заштитите главу и врат качкетом, капом или шеширом  широког обода.
  • Носите одећу светлих боја (пре свега белу или жуту) од природних материјала.
  • Препоручује се лагана одећа дугих рукава и ногавица како би што мањи део коже био изложен сунцу.
Заштитите очи  одговарајућим наочарима за сунце (100% УВА и УВБ заштита), које ће чувати вашу рожњачу од оштећења.
Употребљавајте препарате за заштиту од сунца – лосионе и креме са одговарајућим заштитним фактором (СПФ-15 и више)!

Производи за заштиту од сунца имају улогу  да истовремено филтирају и УВА и УВБ   зраке, одржавајући равнотежу између њих. Њихова моћ заштите је одређена заштитиним фактором - СПФ (SPF- Sun Protection Factor).

СПФ означава фактор заштите од сунца. Број вам говори колико ће времена сунчевим УВБ зрацима требати да изазову црвенило ваше коже уколико правилно нанесете  препарат  за сунчање, у поређењу са количином времена за које ће ваша  кожа поцрвенети без препарата.

Дакле, ако правилно користите производ са заштитним фактором 30, требало би вам 30 пута више времена да изгорите, него у случају да га не користите!

Заштитни фактор треба бирати на основу фототипа коже и јачине зрачења сунца у зависности од места где се налазите (море, планина и сл. )
  • СПФ 15 = средња заштита (блокира 93% УВ зрачења)
  • СПФ 30 = висока заштита  (блокира 97% УВ зрачења)
  • СПФ 50+ = веома висока заштита (блокира 98% УВ зрачења)
fototip kozeПРЕПОРУКЕ ЗА УПОТРЕБУ ЗАШТИТИНИХ ПРЕПАРАТА  ЗА СУНЧАЊЕ:

Препарати за сунчање наносе се на све делове тела који се излажу сунцу 30 минута пре изласка на сунце, и тај поступак треба понављати на свака два сата како би се осигурала ефикасност препарата.

Немојте заборавити  да заштитите усне, уши, дланове, табане, подбрадак!

Наношење се мора понављати чешће уколико је време ветровито и УВЕК после обилног знојења, боравка у води или брисања пешкиром.

Заштита, коју пружају препарати за сунчање је назначена на амбалажи ознаком СПФ и бројем, који би требало да буде већи од 15 за одрасле и 30 за децу, а особе изразите осетљивости на сунце би требало да  користе оне са ознаком СПФ 50+.  Увек треба бирати  препарате широког спектра, који имају и УВА и УВБ филтер.

Заштита овим препаратима је адекватна само ако су нанети у довољној количини - значи два милиграма на квадратни центиметар коже или шест кафених кашичица на тело просечне одрасле особе.
koicina kreme za suncanjeПрепарати за сунчање се могу користити испод шминке.

Не заборавите да наша кожа памти”сваки минут који смо провели на сунцу!

УВ зрачење има тзв.”кумулативни ефекат”, његов утицај се сабира, тако да се прекомерно излагање сунцу у млађем узрасту може јако штетно одразити на здравље коже у каснијем животу!

ПРВА ПОМОЋ КОД ОПЕКОТИНА ОД СУНЦА

Код опекотина од сунца кожа је црвена, болна и отечена, а могу настати и пликови. Уколико на месту опекотине нема пликова, то место охладите млазом хладне воде или на њега ставите хладне облоге, а уколико је захваћена већа површина, истуширајте се хладном водом (не леденом).

Можете нанети препарат на бази алоје или неки други препарат за третман опекотина, али искључиво уз претходну консултацију са лекаром или фармацеутом. Уколико ви или ваше дете имате јаке болове, можете узети нешто против болова, у складу са препоруком вашег лекара или педијатра.

Уколико се појаве пликови - немојте их бушити! Узимајте доста течности. Немојте се излагати сунцу наредних пар дана док се црвенило не повуче.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker

Контакт

Градски завод за јавно здравље Београд,

Булевар деспота Стефана 54а,

11108 Београд, Србија

Телефон: 2078-600; 3237-351