Praktični saveti za zaštitu zdravlja starijih osoba tokom leta

Kancelarija za zdravlje starih je pripremila praktične savete kako bi starije osobe iskoristile ono najlepše što nam leto pruža.

Leto je pravo vreme za aktivnosti van kuće – šetnje, plivanje, putovanja, rekreaciju. Da bi leto proteklo onako kako Vi želite i bez štetnih posledica po Vaše zdravlje, neophodno je pridržavati se nekih jednostavnih, a korisnih preporuka.

Ne zaboravite da je toplotni udar čest uzrok smrti tokom letnjih meseci, naročito među starijima i hroničnim bolesnicima.

Kako bi se osetile sve blagodeti letnjih meseci, poželjno je boraviti što više van kuće i biti aktivan, ali isključivo u skladu sa svojim mogućnostima i uz primenu bezbedonosnih saveta.



Praktični saveti:

Izlaganje sunčevim ultravioletnim zracima (UV) i svaka ozbiljnija sunčana opekotina nameću se kao jedan od najznačajnijih faktora rizika za pojavu raka kože. Tokom letnjih meseci se više vremena provodi na suncu i stoga je neophodna zaštita od štetnih sunčevih zraka. Neophodno je zaštiti se u periodu od 10 do 16 časova kada je sunce najjače, nošenjem odgovarajuće odeće prirodnog porekla, rastresitog tkanja i svetlih boja (pamuk, lan, svila) kao i odgovarajuće obuće. Za delove tela koji su izloženi sunčevim zracima, koristiti kreme sa zaštitnim faktorima 30+ i redovno ih nanositi, naročito nakon plivanja. Takođe je važno redovno koristiti balsam za usne.

Tokom boravka u vodi ne zaboraviti na opasnost od davljenja i pridržavati se sledećeg:

  1. Ne plivajte sami daleko od obale, posebno na Vama nepoznatim lokacijama.
  2. Ne konzumirajte alkohol pre plivanja ili bilo kakave druge aktivnosti na vodi.
  3. Ukoliko ste neplivač, nikad nije kasno da postanete plivač.
  4. Ne gutajte vodu, bilo da je morska, jezerska, rečna ili iz bazena zbog mogućih bakterijskih infekcija.

Leto je i vreme izleta u prirodi i priprema obroka van kuće. Sve to može biti i potencijalna opasnost zbog visokih spoljnih  temperatura i kvarljivosti hrane u takvim uslovima.

Stoga treba uraditi sledeće:

  1. Dobro ispecite meso ili ribu bez obzira na vrstu.
  2. Tokom transporta ne mešajte hranu. Operite ruke, kao i sve ono čime ste radili tokom pripreme svežeg mesa, da ne bi došlo do ubrzanog razmnožavanja bakterija.
  3. Bakterije se ubrzano razmnožavaju na sobnoj temperaturi, stoga držite meso u rashlađivaču pre upotrebe.


Malo truda, a velika pomoć...

Obavezno sa sobom nosite flašicu sa pitkom vodom zbog održavanja hidriranosti organizma i imajte u vidu da su stariji pod većim rizikom od moždanog udara, toplotne iscrpljenosti, ozbiljnih sunčanih opekotina i dehidratacije.

Nositi sa sobom kopiju spiska lekova koje uzimate i svoju zdravstvenu knjižicu.
Uz sebe uvek imajte i važne kontakt telefone - broj telefona svog izabranog lekara, kao i osnovne podatke o Vašem hroničnom oboljenju.

Ponesite obavezno i zaštitno sredstvo za sunčanje sa faktorom 30+.

Unosite što više voća i povrća, lagane hrane, a ako je potrebno, i multivitamniskih preparata.

Lepeza, mali baterijski ventilator i lagani šešir Vaši su saveznici protiv letnjih vrućina.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker

Kontakt

Gradski zavod za javno zdravlje Beograd,

Bulevar despota Stefana 54a,

11108 Beograd, Srbija

Telefon: 2078-600; 3237-351