Pokazatelji zadovoljstva zaposlenih u zdravstvenim ustanovama u Beogradu u 2022. godini

U zdravstvenim ustanovama u Beogradu radi preko 34.000 medicinskih i nemedicinskih radnika. Od njihovih stavova, ponašanja, znanja i radnog iskustva zavisi kako će obavljati svoj posao, kao i performanse ustanove u celini.

Zadovoljstvo poslom se definiše kao pozitivna emocionalna reakcija i stavovi pojedinca prema svom poslu. Stepen zadovoljstva zavisi od vrste posla koji osoba radi, osećaja odgovornosti i dostignuća u poslu, uslova rada, kao što su plata, oprema za rad, saradnici i šefovi.

Zadovoljstvo poslom utiče na radni učinak i odsustvovanje sa posla. Organizacije sa zadovoljnijim radnicima imaju veću produktivnost, manje izostanaka sa posla, a radnici su manje spremni da menjaju radnu organizaciju. Zadovoljni radnici su prijateljski nastrojeni, ljubazni, spremni da odgovaraju na pitanja, a to pacijenti cene, što vodi zadovoljstvu i odanosti pacijenta. Nezadovoljstvo poslom utiče i na zdravlje zaposlenih, posebno na mentalno zdravlje, depresiju i anksioznost, dok je korelacija sa fizičkim zdravljem umerena.
Pravilnikom o pokazateljima kvaliteta zdravstvene zaštite i o proveri kvaliteta stručnog rada („Službeni glasnik RS" br. 123/2021) propisana je obaveza zdravstvenih ustanova da prate pokazatelje zadovoljstva poslom svojih radnika.

Sa ciljem praćenja i povećanja zadovoljstva zaposlenih, zdravstvene ustanove su u obavezi da:

1. sprovedu istraživanje zadovoljstva zaposlenih u zdravstvenoj ustanovi i

2. urade analizu rezultata sprovedenog istraživanja zadovoljstva zaposlenih u zdravstvenoj ustanovi, kao i preduzetih mera i aktivnosti na stalnom unapređenju kvaliteta i rezultate istraživanja objave na svojoj internet stranici.

Predviđeno je da sve zdravstvene ustanove sprovode ispitivanje zadovoljstva zaposlenih po istoj metodologiji, u isto vreme i sa istim upitnikom po metodologiji koju donosi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“.

Podaci o pokazateljima zadovoljstva zaposlenih u zdravstvenoj ustanovi kao i planirane/sprovedene aktivnosti na povećanju zadovoljstva su deo Integrisanog plana stalnog unapređenja kvaliteta, kao i Integrisanog izveštaja o radu Komisije za unapređenje kvaliteta rada zdravstvene ustanove.

Ovde možete pogledati analizu zadovoljstva zaposlenih u zdravstvenim ustanovama u Beogradu za ustanove primarne zdravstvene zaštite i za bolničke ustanove.

Kontakt

Gradski zavod za javno zdravlje Beograd,

Bulevar despota Stefana 54a,

11108 Beograd, Srbija

Telefon: 2078-600; 3237-351