Задовољство корисника примарне здравствене заштите у Београду

Примарна здравствена заштитаЗадовољство корисника сматра се једним од најважнијих показатеља квалитета здравствене заштите, јер пружа податке о томе колико је здравствена установа успела да испуни очекивања корисника. Идентификујући узроке незадовољства, здравствена установа може, кроз стални процес унапређења квалитета, унапредити и свој рад.

Од 2010. године испитивање задовољства корисника услуга примарне здравствене заштите у Београду спроводи се коришћењем новог упитника па је и добијене резултате могуће поредити за период од 2010. до 2015. године. Истраживањем је у свакој години било обухваћено око 60% корисника који су на дан истраживања посетили свог изабраног лекара.

Зaдoвoљствo кoрисникa у бoлницaмa у Бeoгрaду

Болничка собаУ Београду је у 2015. години анализирано задовољство на основу одговора око 3800 стационарно лечених пацијената у 17 болничких установа. Испитивани су различити аспекти услуга болничког пријема и отпуста, рада лекара, рада медицинских сестара, дијагностичких и терапијских услуга, права и дужности пацијената током лечења, услуга болничке исхране и смештаја и организације посета.

Пацијенти су у великом проценту задовољни лекарском и сестринском негом. Просечна оцена задовољства је приближно 4,5 (на скали од 1 до 5) за све оцењиване аспекте рада лекара (спремност лекара да одговара на питања, објашњење тестова и резултата, љубазност, способност дијагностиковања, темељитост у испитивању, успешност лечења, упутства при отпусту) и медицинских сестара (љубазност према пацијентима и члановима њихове породице, чекање на сестру код хитне потребе и објашњења тестова и процедура).

Више текстова о овој теми

Контакт

Градски завод за јавно здравље Београд,

Булевар деспота Стефана 54а,

11108 Београд, Србија

Телефон: 2078-600; 3237-351