Практични савети за заштиту здравља старијих особа током лета

Канцеларија за здравље старих је припремила практичне савете како би старије особе искористиле оно најлепше што нам лето пружа.

Лето је право време за активности ван куће – шетње, пливање, путовања, рекреацију. Да би лето протекло онако како Ви желите и без штетних последица по Ваше здравље, неопходно је придржавати се неких једноставних, а корисних препорука.

Не заборавите да је топлотни удар чест узрок смрти током летњих месеци, нарочито међу старијима и хроничним болесницима.

Како би се осетиле све благодети летњих месеци, пожељно је боравити што више ван куће и бити активан, али искључиво у складу са својим могућностима и уз примену безбедоносних савета.



Практични савети:

Излагање сунчевим ултравиолетним зрацима (УВ) и свака озбиљнија сунчана опекотина намећу се као један од најзначајнијих фактора ризика за појаву рака коже. Током летњих месеци се више времена проводи на сунцу и стога је неопходна заштита од штетних сунчевих зрака. Неопходно је заштити се у периоду од 10 до 16 часова када је сунце најјаче, ношењем одговарајуће одеће природног порекла, растреситог ткања и светлих боја (памук, лан, свила) као и одговарајуће обуће. За делове тела који су изложени сунчевим зрацима, користити креме са заштитним факторима 30+ и редовно их наносити, нарочито након пливања. Такође је важно редовно користити балсам за усне.

Током боравка у води не заборавити на опасност од дављења и придржавати се следећег:

1. Не пливајте сами далеко од обале, посебно на Вама непознатим локацијама.
2. Не конзумирајте алкохол пре пливања или било какаве друге активности на води.
3. Уколико сте непливач, никад није касно да постанете пливач.
4. Не гутајте воду, било да је морска, језерска, речна или из базена због могућих бактеријских инфекција.

Лето је и време излета у природи и припрема оброка ван куће. Све то може бити и потенцијална опасност због високих спољних  температура и кварљивости хране у таквим условима.  Стога треба урадити следеће:

1. Добро испеците месо или рибу без обзира на врсту.
2. Током транспорта не мешајте храну. Оперите руке, као и све оно чиме сте радили током припреме свежег меса, да не би дошло до убрзаног размножавања бактерија.
3. Бактерије се убрзано размножавају на собној температури, стога држите месо у расхлађивачу пре употребе.

Мало труда, а велика помоћ...

Обавезно са собом носите флашицу са питком водом због одржавања хидрираности организма и имајте у виду да су старији под већим ризиком од можданог удара, топлотне исцрпљености, озбиљних сунчаних опекотина и дехидратације.

Носити са собом копију списка лекова које узимате и своју здравствену књижицу.
Уз себе увек имајте и важне контакт телефоне - број телефона свог изабраног лекара, као и основне податке о Вашем хроничном обољењу.

Понесите обавезно и заштитно средство за сунчање са фактором 30+.

Уносите што више воћа и поврћа, лагане хране, а ако је потребно, и мултивитамниских препарата.

Лепеза, мали батеријски вентилатор и лагани шешир Ваши су савезници против летњих врућина.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker

Контакт

Градски завод за јавно здравље Београд,

Булевар деспота Стефана 54а,

11108 Београд, Србија

Телефон: 2078-600; 3237-351