Nacionalna nedelja promocije dojenja 29. septembra–6. oktobra 2025. godine
„Dojenje ima prednost - kreirajmo održivi sistem podrške”Svake godine kampanja je usmerena na različite teme vezane za dojenje kao što su: zdravstveni sistemi, žene i rad, međunarodni kodeks o marketingu zamena za majčino mleko, podrška zajednice, ekologija, ekonomija, nauka, obrazovanje i ljudska prava. Ove godine obeležava se pod sloganom: „Da dojenje ima prednost – kreirajmo održivi sistem podrške” i usmerena je na životnu sredinu i klimatske promene. Majčino mleko je prirodna hrana, ekološki bezbedna – ne dovodi do zagađenja životne sredine i predstavlja dugoročno održivo rešenje za planetu. Sa druge strane, proizvodnja i potrošnja komercijalnih mlečnih formula ima negativan uticaj na životnu sredinu odnosno doprinosi iscrpljivanju prirodnih resursa, degradaciji životne sredine i emisiji gasova staklene bašte koji izazivaju globalno zagrevanje i klimatske promene. Davanje prioriteta i pružanje podrške dojenju može da smanji rastući uticaj lanaca snabdevanja komercijalnim formulama na klimu. Zato je važno da se stvori okruženje koje omogućava dojenje svuda i u svakoj prilici.
Nacionalna nedelja promocije dojenja u Srbiji tradicionalno se pod istim sloganom obeležava 40. kalendarske nedelje (ove godine od 29. septembra do 6. oktobra) i simbolično predstavlja trajanje trudnoće. Cilj je da se ukaže na značaj dojenja kojim se obezbeđuje najoptimalnija ishrana, pravilan rast i razvoj i istakne značaj podrške trudnicama, babinjarama, majkama dojiljama i porodici da ostvare uspešno dojenje.
Ciljevi Nacionalne nedelje promocije dojenja su:
· informisati stanovništvo o njihovoj ulozi u kreiranju podržavajućeg i održivog okruženja za dojenje
· obezbediti kontinuiranu podršku dojenju
· stvoriti partnerstva sa pojedincima i organizacijama radi unapređenja saradnje i obezbeđenja podrške dojenju
podstaći angažovanje što većeg broja pojedinaca i organizacija da utiču na promociju i podršku dojenju kako bi imali zdraviju planetu.

