Saveti za ishranu tokom novogodišnjih praznika

ishranaVreme je slavlja, praznika i neizostavne bogate praznične trpeze. Za mnoge, period opuštanja, često, neumerenosti i odstupanja od uobičajene ishrane. Kako bismo ove dane pamtili po dobrom društvu  i prijatnoj atmosferi, a ne zdravstvenim tegobama, višku kilograma i drugim neželjenim „uspomenama“, ne zaboravimo na nekoliko preporuka pravilne ishrane:

BUDITE UMERENI. Iako je u ovim danima, kod kuće i u gostima, izobilje hrane, kojoj je teško odoleti, imajte meru. Ovo je posebno važno za hronične bolesnike (hipertenzija, dijabetes itd.), ali i one sa povećanim rizikom (hiperholesterolemija, povećana telesna masa i sl.), kod kojih je ishrana značajan faktor u lečenju i prevenciji neželjenih zdravstvenih događaja. Ne zaboravimo i na bezalkoholna i alkoholna pića, koja, u neumerenosti, svaka na svoj način, mogu uticati na zdravlje, neželjene kilograme i druga kajanja, nakon praznovanja.

UŽIVAJTE U RAZNOVRSNOSTI IZBORA I UKUSA i vodite računa da su u ishrani i u prazničnim danima zastupljene sve osnovne grupe namirnica, posebno sveže voće, boja i ukusa po ličnom izboru. Idealno bi bilo u preporučenih dnevniha 5 porcija, u ukupnoj količini oko 400 g. Ovi bogati izvori vitamina, minerala i drugih korisnih nutrijenata su dobri saveznici u jačanju imuniteta i drugim blagotvornim efektima po zdravlje, posebno u sezoni prehlada i gripa.

UOBROČENOST. Iako se dnevni ritam u ovom periodu menja, trebalo bi voditi računa da se režim ishrane značajno ne poremeti, te da se  održi relativna redovnost u konzumiranju hrane, kroz unos 3 glavna obroka i 2 užine. Redovne obroke ne preskakati u iščekivanju praznične trpeze!

MISLITE NA BEZBEDNOST HRANE, preduslov svakom uživanju u hrani. Pridržavajmo se osnovnih principa higijenskog režima u radu sa hranom:

Čuvajmo namirnice na odgovarajućoj temperaturi! Temperaturni režim je jedan od ključnih faktora u bezbednosti hrane, od termičke obrade namirnica do uslova čuvanja termički obrađenih i sirovih namirnica, posebno onih koje se ubrajaju u kategoriju lako kvarljivih, kao što su: meso i proizvodi od mesa, kolači, ruska i ostale salate sa majonezom, jajima i sl.

Najvažnije preporuke za bezbedne namirnice u novogodišnjoj noći:

  • Hranu ne ostavljati duže od 2 sata na sobnoj temperaturi!
  • Čistoća i higijenska manipulacija priborom i opremom u pripremi i čuvanju hrane.
  • Ne koristiti isti pribor u manipulaciji sirovim i gotovim, termičkim obrađenim namirnicama, bez prethodnog pranja vrelom vodom i deterdžentom!

Lična higijena je obavezna, naročito higijena ruku, kroz redovno i pravilno pranje,  jer se hrana najčešće zagađuje prljavim rukama.

Brzi saveti:

Ne dosoljavajte! Praznična trpeza je sasvim sigurno već dovoljno slana.

Vodite računa o unosu dodatog šećera. Podelite radost i dezert sa bližnjima.

Unosite dovoljno tečnosti putem vode, sveže ceđenih sokova, limunada i čajeva.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker

Kontakt

Gradski zavod za javno zdravlje Beograd,

Bulevar despota Stefana 54a,

11108 Beograd, Srbija

Telefon: 2078-600; 3237-351