Боравак на отвореном - услов за здравији живот

deca napoljuПочетак нове школске године за децу и родитеље са собом носи прегршт нових обавеза које изискују да се више времена проводи у затвореном простору, било у дому или учионици. Управо због тога родитељи се морају потрудити да деци свакога дана омогуће да одређено време проведу напољу, на свежем ваздуху.

Боравак деце напољу има вишеструко позитиван ефекат на дете и његово здравље, зато га треба свакодневно спроводити јер се тако у организам уноси више свежег ваздуха, деца која дуже времена проводе на отвореном отпорнија су, здравија, расположенија, имају бољи сан.

 

 

Према препорукама Светске здравствене организације, најмање 60 минута дневно физичке активности је неопходно за децу , а 30 минута за одрасле, како би се смањиле последице седентарног начина живота а уједно и ризици за настанак одређених болести.

Боравак на отвореном (у парку, на игралишту, у природи) пружа могућност свима, посебно родитељима са децом, да своје слободно време проведу на забаван начин, а уједно се и додатно међусобно повежу и зближе.

Родитељи и старатељи сопственим примером треба да мотивишу децу на различите видове кретања (пузање, ходање, трчање, скакање, прескакакње, дизање, бацање, хватање, пењање и сл.) у складу са њиховим узрастом.

Шта можете радити са дететом у парку/на игралишту?

  • Активно се играти-спуштати га низ тобоган, љуљати, помоћи му да се пење на пењалице
  • Играти се лоптом
  • Вртети обруч, прескакати вијачу
  • Играти се скривања предмета
  • Организовати потрагу за благом
  • Научити га да вози бицикл, ролере и касније их возити заједно са њима
  • Научити га играма које сте ви играли као мали (ластиш, школице, леденог чике и др.)
  • Играти се жмурке и сл.
  • Шетати љубимце
  • Приредити пикник-здрав оброк на отвореном за децу и одрасле
  • Играти се у песку, прскати се водом
  • Славити рођендан

deca napolju

Боравак у парку и на игралиштима поред забаве, носи и известан ризик по децу од разних повреда. Најчешће повреде на игралишту настају услед падова са справа, и то пре свега љуљашки и клацкалица, а врло су честе и повреде због лоше одржаване опреме када се деца посеку или убоду на неки ексер или искидани део опреме који вири.

Како бисте боравак Вашег детета у парку или на игралишту учинили што безбеднијим, а ризик од повреда свели на минимум, придржавајте се следећих савета:

  • Пре изласка напоље водите рачуна о дечијој одећи, да на себи нема пантљика или каишева који се могу заглавити на пењалицама и другој опреми.
  • Избегавајте да детету стављате шалове и мараме, јер се њима може угушити уколико се они упетљају у справе на игралишту.
  • Деца на игралишту не треба да се играју са бициклистичким кацигама на глави, као ни да имају било какав накит који се може заглавити у справама за играње.
  • Увек бирајте игралиште у складу са узрастом и моторичким способностима Вашег детета.
  • Уколико имате могућност избора, бирајте оно игралиште са мекшом подлогом- песак, гумена подлога, или пиљевина су мекани и добро апсорбују ударце, док трава и земља, а нарочито асфалт и бетон, нису безбедни.
  • Увек проверите исправност опреме на игралишту пре него што дете ставите на исту- да ли је љуљашка добро причвршћена, да из клацкалице не вире ексери и сл.
  • Увек будите у близини детета. Децу млађу од 5 година никада немојте остављати да се играју без надзора.
  • Водите рачуна да Ваша деца користе справе за игру у складу са својим узрастом и могућностима.
  • Научите дете како да првилно и безбедно користи опрему.
  • Водите рачуна о чистоћи површине на којој се деца играју. Будите и ви ти који ће игралиште одржавати уредним.
  • Уклоните из простра за игру све оно о шта се дете може саплести: камење, штапове, стакло и сл.
  • Уклоните смеће и измет животиња са игралишта.

Пријавите надлежним службама (у урбаним срединама надлежно је градско зеленило) сва оштећења на опреми, како би што пре била поправљена.

УЧИНИТЕ СПОРТ БЕЗБЕДНИЈИМ!

Током спортских и рекреативних активности дете треба да носи одговарајућу заштитну опрему – уколико вози тротинет или бицикл треба да користи кацигу, а уз ролере и скејтборд и одговарајуће штитнике за руке и ноге, и сл.

Деца су несташна, радознала и истраживачког духа. Немојте их спутавати у игри и машти, довољно је само да их будно пратите и помогнете им уколико је потребно.

Не заборавите- проводећи време напољу деца много боље и брже развијају своје психо-моторне способности, баве се физичком активношћу неопходном за здрав раст и развој, и што је најважније - уживају у свом детињству.

О томе како спречити повреде на игралишту и шта урадити уколико до њих дође можете се информисати путем апликације „Фластерко - Повреде код деце од А до Ш

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker

Контакт

Градски завод за јавно здравље Београд,

Булевар деспота Стефана 54а,

11108 Београд, Србија

Телефон: 2078-600; 3237-351